Alla inlägg under maj 2008

Av Jessica - 30 maj 2008 18:25

Nu känner jag att jag börjar gå nedåt igen. Men jag vågar ändå inte ställa mig på vågen igen riktigt än. Jag är rädd för att tappa all motivation och börja "hetsa" när jag ser att siffrorna fortfarande är alldeles för höga. Det är inte ens säkert att jag har gått ner ett endaste gram i vikt. Men magen känns i alla fall inte lika uppsvullen som den brukar göra.  Tyvärr så är det fredag ifag och jag hoppas innerligt att vi inte harn ågot onytigt hemma. För jag vet att om någon ställer fram smågodis á la center eller plopp så kan jag inte stå emot. Min självkontroll brister direkt. Det är en skam att erkänna det men jag måste inse fakta föratt kunna göra någonting åt saken.

    Har ni tänkt på hur många proana-bloggar det finns egentligen? Varför har jag blivit en av de bloggarna? Jag utmärker mig väl inget särskilt mot alla andra som säkert skriver ungefär samma sak. Anyway, jag tänker fortsätta skriva i alla fall. Det är så skönt att få skriva av sig och dela med sig. Varje läsare är guld värd i mina ögon. Puss på er! :)


Av Jessica - 28 maj 2008 15:58

Åh jag älskar sommaren. Sol, bad, sommarlov, fest, vänner, flirt. Men det jobbiga är att alla de sakerna jag nyss räknat upp och som jag verkligen gillar har sina nackdelar. Solen gör att mina ärr syns mer, inbilar jag mig i alla fall.  Bad är härligt men jag vill inte förpesta stranden genom att visa min feta ochdallrande kropp. Sommarlov innebär även lov från träningen. Jag går alltså från tio timmars träning i veckan till typ zero. Festande kan väl vara roligt ibland även om jag allra mest gillar mysiga hemmakvällar. Anyway, fest innebär fetma. Alkohol är fettets bästa vän men min fiende. Vänner och flirtande är de två sakerna som endast är positiva. tur att det finns någontin som endast är bra åtminstone.

    Jag har föresten kommit på att alla fördomar om mediaelever är så gott som bekräftade. Den klassiska fördomen är att alla som går media är så kallade emos och att alla skär sig. Jag har sett en reklam på TV där det sägs att i genomsnitt en person i varje klass skär sig och at en har ätstörningar. I min klass är det minst fem personer som skär sig. Säkert fler. Jag kunde inte låta bli att fundera över det när vi satt och solade på baksidan igår. Vi var tio personer och jag räknade snabbt ut att fem av oss hade skurit sig. Väldigt deppig fakta må jag säga, men sånt är livet. Det är bara att kämpa vidare. (By the way, jag har inte skurit mig på mer än en månad och det känns toppen) =)

Av Jessica - 26 maj 2008 16:53

Jävlar. Jag åt en skål med fil till lunch idag. Jag åt ingen frukost men ändå. Den där filskålen var allt för stor. Undra på något helt annat så känner jag mig ganska motiverad just nu. Och det är ju bra, även om det brukar gå åt skogen även när jag är motiverad. Men i allafall...anledningen till att jag är motiverad är att min pappa ska gifta sig om två veckor. Då kommer hela släkten och hälsar på och jag vill ju inte gärna vara fet när de kommer. Till saken hör att några av de släktingar som kommer träffar jag väldigt sällan. Då känns det ännu viktigare att vara snygg när jag vi väl ses. Jag vill ju inte heller förstöra min pappas bröllop genom att uppenbara mig i jordens fetaste kropp med fett som väller över. Nej, jag ska bli smal.

Nu kom jag på en annan sak som inte har med gifermål att göra. Jag har inte ätit mina kosttilskott på två veckor. Det är hemskt men sant. Jag måste börja ta dem igen.

    Jag är föresten väldigt nervös inför bröllopet. Pappa och hans sambo vill inte hyra in en svindyr fotograf. Så de har bett mig att ta alla bilder. Jag är öppen för nästan alla sorters uppdrag men bröllopsbilder är något jag fasar inför att ta. Det är ett otroligt ansvar.


Förlåt för att detta inlägg blev lite dåligt formulerat och osammanhängande. Men jag hoppas att ni fortsätter läsa trots ett osammanhängande inlägg. (och förra inläggets stavfel som jag just upptäckte)

Av Jessica - 26 maj 2008 00:09

Jag har varit vid familjens sommarstuga i helgen. Det är jättemysigt och ligger precis bredvid havet. Jag har rastat två hundar och gått långpromenader. Har även åkt ut med båten och fiskat. bisst låter det idylliskt? Jo men visst, det är ju bara det att jag har ätit som ett svin. Jag brukar äta som ett svin men nu har det varit extremt. aldrig i livet att jag ställer mig på vågen förrän jag känner att magen slutar puta och rumpan slutar hänga. Och sanna mina ord. med mina självdiciplin kommer det ta ett bra tag. Som tur är var den ena hundn jag rastade väldigt understimulerad så han slet som bara sjutton i kopplet. Man kan lugnt säga att jag fick en helkroppsworkout (jobbigt ord). Tyvärr kan det omöjligt kompensera för mitt ätande.

Till råga på allt åkte ja till far min idag. Väl där upptäckte jag att min våg stod fullt synlig på bordet i mitt rum. Jag är livrädd för att pappa kommer säga något. Till saken hör att jag hade lagt vågen längst ner i min garderob. Hur kan någon ha hittat den? om någon rotar i min garderob så är det för att de letar efter något. Undrar om jag är misstänkt. 

Av Jessica - 22 maj 2008 17:47

Som sagt, det kanske går nedåt. Jag har inte vågat väga mig på två veckor! Det är helt sjukt för hur dålig jag än känner mig brukar jag alltid väga mig. Men får jag sådan ångest att jag inte vågar väga mig längre. Det är antagligen på grund av de höga siffrorna sist jag gjorde det. Men jag ska börja väga mig igen så fort jag känner att vikten är på väg ner. Även om jag inte har gått ner i vikt för tillfället så kändes det som att jag fick ny energi för två dagar sedan. Nu känns det som att jag börjar få tillbaka orken att kämpa igen.


Idag har jag ätit en banan. Jag vet att bananer är ganska kaloririka men jag slog ut det på både frukost och lunch och då blev det inte så farligt ändå. ÄVen om jag helst inte vill äta alls så vet jag att jag måste äta lite smått till lunch. Jag vill ju inte misslyckas helt i skolan nu när det bara är två veckor kvar.

Av Jessica - 19 maj 2008 15:28

Förlåt! Jag vet att jag har skrivit det här massor av gånger nu. Men nu ska jag hålla mitt löfte. Jag ska uppdatera bloggen oftare. Liksom de andra gångerna har jag nu lyst med min frånvaro eftersom att jag har haft en grymt dålig period. Jag har inte vågat skriva. JAg har ätit som en häst de senaste veckorna och det absolut värsta är att jag inte har orkat bry mig. Jag har helt enkelt känt mig för dålig för att ens dela med mig av allt som händer i denna blogg. Jag har dessutom gått upp flera kilo. Nu måste jag gå ner igen. Det värsta är att det känns så meningslöst. Jag är så grymt trött på att gå ner flera kilo bara för att senare gå upp igen. Nu när jag inte har någon dans heller blir det ännu jobbigare. Jag vägrar att visa mig så här på stranden i sommar. Ibland önskar jag nästan att jag hade anorexia istället för UNS. Jag vet att det låter helt sjukt men om jag ändå ska leva med någon sorts ÄS så kan det väl vara anorexia. Då hade jag sluppit problemet med att pendla så mycket i vikt.

Snälla hjälp mig. Vad ska jag göra för att inte gå upp i vikt när jag precis har gått ner?



Av Jessica - 11 maj 2008 15:30

Jag gör nu ett försök til latt lägga upp youtubeklipp här på bloggen. Filmerna nedan är två nummer från min dansuppvisning. Den första är modenr dans och den andra är jazz. Skratta inte för mycket när ni tittar på klippen. Det var en helt ny scen som vi inte hunnit träna på och den var liten. Vi är ganska osynkade.


Allt som har med maten att göra går fortfarande åt skogen. Jag fattar verkligen inte vad som har hänt med mig. All självkontroll är som bortblåst. Som tur är har jag inte gårr upp alltför mycket i vikt men det är mer än tillräckligt. Siffrorna ska ju gå nedåt. På så sätt avundas jag dem som har anorexia. Anorektiker lyckas behålla sin självkontroll. Jag som däremot har Ätstörning UNS kan ha bra självkontroll i långa perioder. Men till slut tippar det över och jag börjar äta "normalt" igen. Just nu har jag inte ens ork att spy när jag har ätit. Det blir svårare att spy för var dag som går.

Av Jessica - 10 maj 2008 18:06

Jag har blivit så dålig på att uppdatera bloggen. På något sätt känner jag att jag behöver en paus från allt men jag ska kämpa vidare i alla fall. Trots att jag kanske inte uppdaterar varje dag ska ni veta att jag fortfarande uppdaterar så ofta jag kan och har ork.  Men för att göra det hela lite roligare hade jag tänkt lägga upp någon video eller så. Vet någon hur man gör? Finns det någon annan stans än youtube där man kan lägga upp filmer för att sedan lägga in i bloggen? Lämna gärna en kommentar om ni vet hur man kan ska göra. :)



Presentation

Omröstning

Om du var 175 cm. Vart skulle din drömvikt ligga?
 35 - 45 kg
 46 - 55 kg
 56 - 65 kg
 66 - 75 kg
 75 +

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards