Alla inlägg under mars 2008

Av Jessica - 30 mars 2008 15:50

Det är en bra dag hittils. Min viktminskning syns inte så mycket på utsidan än men jag känner att det har hänt något på insidan i min kropp. Min magsäck har krymt ännu mer. Jag var tvungen att äta en macka till frukost (dumma familj) men bara med lite smör som pålägg. Till saken, jag var verkligen proppmätt efter den där mackan. Lycka!!! Sedan finns det såklart andra saker som jag känner av på insidan av kroppen som inte är lika positiva. Jag får hjärtklappning ibland och det bränner som satan i halsen under dem perioder då jag spyr mycket. Men hur är det man säger...vill man vara fin får man lida pin. När jag når min målvikt struntar jag helt i om jag har hjärtklappning eller inte. Jag struntar i om det jag håller på med är farligt. Alla ska vi väl dö någon gång? Jag personligen dör hellre ung och smal än gammal och stor som ett hus.


Föresten ska jag till pappa idag. Det är bra för då kan jag operera i det tysta. Jag tar igen den viktminskning jag missar hos mamma. Tyvärr så ska vi till farmor och fika idag men om jag säger till mamma att vi ska dit och äta borde jag slippa middagen i alla fall.


Hunger hurts but starving works.

Av Jessica - 29 mars 2008 14:52

Oj! Jag skrev visst ingenting igår kväll som jag hade lovat. Sorry. Men håret blev iallafall bra. Det är ljusare men ändå med lite kopparfärger kvar. Ser nästan lite honungsblont ut. Hoppas att alla bin gillar mig i sommar. hihi


För att prata om min matdag så har det inte alls börjat bra. Eller för att vara helt ärlig så har hela den här veckan varit fucked up. Jag har verkligen ätit jätte jätemycket den här veckan. Gillar inte dem veckorna jag är hos mamma. Hon har mycket mer kontroll på mig än vad pappa har. Idag har jag ätit två mackor till frukost. Men jag har ändå gått ner till 66,6 kg. det måste vara för att jag spydde två gånger igår. Det är lite konstigt att alla läkare säger att man tar upp nästan alla kalorier även om man spyr. Om det nu är så, varför går man då ner i vikt när man spyr och upp i vikt när man inte spyr? Det tåls att fundera över. Är det någon som känner igen sig? I vilket fall så måste jag skärpa mig.


Kämpa på alla sötisar där ute, ni kommer att klara era mål! 

Av Jessica - 28 mars 2008 12:31

Idag ska jag klippa mig och färga håret. Jippie... Det ska bli kul men jag är jättenervös. Har nästan fått frisörskräck den senaste tiden. Jag har aldrig träffat en frisör som kan klippa min lugg rak och som inte tunnar ut mitt hår tills jag ser ut som "hej kom och hjälp mig". Inte nog med det, jag har röda toner i håret så slingorna jag ska göra kan mycket väl bli gula. Men det är ju trots allt påsk. hihi. Jag återkommer med resultatet senare idag.


Jag har inte varit vaken så länge så särskilt mycket har inte slunkit ner i magen. Tack och lov! Jag är ätit 5 chilinötter. Hur många kcal är det? Någon som vet? Igår skrev jag om att det hade varit en bra dag men den förstördes i går kväll. Mamma tvingade mig att äta ännu mer mat än jag hade tänkt. men men, jag kommer igen med nya krafter idag.

Av Jessica - 27 mars 2008 17:32

Tjo!
Detta har faktiskt varit en helt okej dag hittils. Visst jag åt en mannafrutti till frukost och en mjukglass på mc donalds (fy på mig). Men jag har absolut inte överskridit mitt förväntade kaloriintag. Jag måste ju nå min målvikt som ligger på 55 kg tills i augusti. Förhoppningsvis kan jag gå ner ännu lite mer. Bara jag inte hamnar i en sådan period då jag äter helt normalt igen. Jag har redan börjat fundera på nyttan med denna blogg. Vem bryr sig om mitt tråkiga svenssonliv liksom. Men jag känner att jag behöver skriva av mig även om ingen vill läsa det. Dessutom vet jag hur mycket det betyder för människor med ätstörningar att få läsa om andras känslor gällande ÄS. Det har i alla fall betytt mycket för mig.

Undra på något helt annat så känner jag mig duktig idag. Jag har gjort en intervju till skolan som handlar om fördomar och diskriminering trots att jag har påsklov. Men det är faktiskt ganska intressant. Dessutom har jag träffat en kompis som jag inte har umgåtts med sedan i somras. Det var mycket trevligt. Och solen skiner, det känns bara så skönt att kunna berätta om en underbar dag vilket inte hör till vanligheterna. Tjoho!

Lite snabbfakta om mig:

Längd: 175 cm

Nuvarande vikt: 67 kg

Högsta vikt: 73 kg

Lägsta vikt: 65 kg

Målvikt: 55 kg


Ha det gött allihopa!

Av Jessica - 26 mars 2008 17:30

Hej allihopa.
Jag har nu bestämt mig för att skapa en blogg om mitt liv med ätstörningar. Jag kommer inte bara berätta om det utan jag kommer skriva om mitt liv i allmänhet. Jag vill dock varna er som är emot ätstörningar och er som inte visar förståelse för att det faktiskt är en sjukdom. Så om du tänkte kommentera något i stil med "ät en pizza och var glad" har du kommit till fel ställe. Det är nämligen inte så enkelt. Men jag har ingenting emot konstruktiv kritik. Nu känner jag att mitt första blogginlägg har blivit väldigt negativt men i själva verket är jag glad för att just du har hittat hit.

För övrigt så har det här varit en grymt dålig dag. Jag ätit mycket mer än jag borde. Bland annat en bulle och några kakor plus att jag ätit både frukost och middag. Jag som hade gått ner förra veckan. Hela 2,5 kg på en vecka. Idag har jag inte ens vågat väga mig av rädsla för att ha gått upp i vikt. Jag har sabbat hela den här veckan. Det jobbiga är att jag räknas som normalviktig!! Varje gång någon får höra om mina ätstörningar så känner jag hur de tittar konstigt på mig. Det känns som att alla tänker "du som är normalviktig kan väl inte ha ätstörningar". Men för er som inte vet så mycket om ÄS så kan jag berätta att det inte stämmer. Majoriteten av alla ätstörda ser inte ut som utmärglade anorektiker (även om jag gärna vill det). Många som lider av bulimi eller UNS ser helt normala ut. Det finns även överviktiga som har ÄS.

Nu skrev jag ganska mycket fakta om ätstörningar i allmänhet. Jag tänkte att det kunde vara en bra presentation men jag lovar att bli lite mer personlig i senare inlägg. Jag vill trots det inte lägga ut bilder på mig direkt på bloggen men jag har länkat till min bilddagbok om ni är intresserade.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Om du var 175 cm. Vart skulle din drömvikt ligga?
 35 - 45 kg
 46 - 55 kg
 56 - 65 kg
 66 - 75 kg
 75 +

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards